Kde auto hledat

Výběr auta na internetu

Jako první věc je potřeba rozlišit, kdo podal inzerát, zda to byl velký nebo malý autobazar, někdo kdo auta dováží či překupuje a nebo soukromá osoba. Podle toho je třeba k prodávajícímu zvolit vhodný přístup.

Velké autobazary

Ze zkušenosti vím, že většina velkých autobazarů inzeruje velké množství vozů, které nemají. Z mého pohledu jsou to lákadla, aby zájemce zavolal na infolinku a mohlo mu být nabídnuto jiné auto, které už není tak zajímavé. Argumenty bazarů, že nestíhají auta stahovat z inzerátů považuji za nesmyslné, protože auta, která nemají, inzerují několik dní i týdnů. V případě, že Vámi vybrané auto mají, je potřeba se zeptat na jaké pobočce a získat jeho VIN. VIN je identifikační číslo vozu, podle kterého lze prověřit jeho historii online v nezávislých databázích ještě před návštěvou autobazaru.

Někdy se stane, že operátor sdělit VIN z nějakého důvodu nechce. V takovém případě doporučuji se o takové auto dále nezajímat. Jít kupovat auto, aniž byste měli možnost ověřit předem jeho historii, nedává smysl. V případě, že na VIN vozu budete trvat, pravděpodobně ho dostanete. Ptát se na technický stav vozu operátora, nemá význam. Operátor auto nikdy neviděl osobně a jestliže Vám přečte informace o voze, tak jsou podány takovým způsobem, aby Vás získal k návštěvě autobazaru.

V případě, že auto mají skladem a historie vozu dle VIN je v pořádku, následuje fyzická kontrola. Pokud má autobazar více poboček, je možné za zálohu nechat auto převést na vámi vybranou pobočku. U některých autobazarů je záloha vratná, u jiných ne. Na konkrétní podmínky převozu auta na jinou pobočku, je potřeba si dát pozor.

Další možností je, že se do velkého autobazaru půjdete podívat osobně a uvidíte, jaké vozy mají doopravdy skladem. Pokud Vás nějaké auto zaujme, doporučuji si vzít jeho VIN a domluvit se s nezávislým odborníkem na kontrole technického stavu. Také je možnost se na místě zeptat na nabídku vozů na jiných pobočkách a rovnou získat VIN k prověření. Osobní přístup bývá jasnější, než komunikace s operátorem po telefonu či emailu. Dobré je vědět, co chcete a nenechat se natlačit do něčeho, s čím byste byli později nespokojeni.